dag fyra - vilket smink jag använder

Ja, här kommer äntligen bilderna på vilket smink jag använder. Inte de bästa bilderna min kamera levererat men de får duga.

Den övre är det jag brukar använda till vardags och den undre är väl mer till fest med någon snygg ögonskugga och ett fint läppstift till. Hatar blogg.se:s app för att det inte går att redigera bildplaceringen...

Till vardags:
Lägger först en bra bas med BB cream och täcker eventuella blemmor eller rodnader med den gula färgen i concealer. Den har olika färger beroende på vad man ska täcka. Gul för rodnader och blemmor, röd för blånader och under ögonen och den "neutrala" är för att blanda ut de andra till en färg som passar en själv. Efter det använder jag puder för att få allt att sitta hela dagen. Jag använder den bruna blushern under käkbenen för att framhäva dem och den rosa på kinderna för lite färg. Målar i ögonbrynen lite grann och målar med kajalen runt ögonen för att "förstärka" ögonen lite. Böjer ögonfransarna och sen är jag klar!

Till fest:
Börjar på samma sätt men skippar den bruna kajalen och använder svart på övre insidan av ögonlocken och själva vattenlinjen målar jag med vit kajal. Om jag sotar ögonen så använder jag svart kajal där också. Använder primer på ögonlocken och målar med någon fin ögonskugga. Böjer och målar fransarna med svart mascara, lägger highlighter under ögonbrynen, på näsbenet, ovanför kindbenen och ovanför läpparna. Använder eventuellt läppstift och voilá!

Vill ni veta något om de olika produkterna så är det bara att fråga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0